Aká radosť, keď azda najsilnejšie slovenské vydavateľstvo Ikar okrem Keleových, Džeren­gových, Steelových či Fieldingových vystrek­ne na svet rozkošného Miláčika (Bel­Ami). Miláčik, vlastným menom Georges Duroy, je Guyom de Maupassantom plasticky vykresle­ná postava muža, šarmantného, cieľavedomé­ho a  bezcharakterného. Je to nežný sviniar, ktorého potvora autor ani raz v románe nepo­trestá, ale necháva ho vyhrávať až do konca. A v tom je čaro Maupassantovho spisovateľ­ského umenia – zmysel pre iróniu a ľahkosť. Čitateľ sa usmieva tak trochu popod fúz a ja ako žena celkom chápem Clotilde či Suzanne, že podľahli jeho prekliatemu čaru. Asi by som sa sama nezachovala inak, keby som do kni­hy vstúpila. Ktorý vášnivý čitateľ by nechcel vstúpiť do svojej obľúbenej knihy a  zamotať sa medzi jej hrdinov, prípadne stať sa jedným z nich? Dobrí spisovatelia vytvárajú hrdinov a hrdinky, ktorým fandíme alebo nás iritujú, takých, ktorí naozaj žijú svoj život, a ten mô­žeme uchopiť prostredníctvom čítania. Potom o  tých literárnych postavách premýšľame a podaktorí, ako napríklad ja, keď som bola malá, si ich aj kreslia. Miláčik alias Georges Duroy je akoby skutočný, je výtvorom svojho otca majstra Maupassanta. Vidím ho (Milá­čika), ako vystupuje z knižky v dobre ušitom obleku s pekným profilom, fúzikmi, pozerá sa na mňa, snímajúc z hlavy klobúk ma zdraví. Ja ho odzdravím úsmevom. 27. 12. 2011 mi ne­urochirurgovia v bratislavskej nemocnici na Kramároch zachránili život. Trepanovali mi lebku a vybrali krvnú zrazeninu. Odkedy som sa na tretí deň po operácii začala zotavovať, usmievam sa, radujem sa z bytia, je mi úžas­ne. Aj mi je ľúto, že taký skvelý autor, akým bol Maupassant, trpel duševnou poruchou a pokúsil sa o samovraždu. Nemal toľko šťas­tia, ako som mala v ten decembrový utorok ja, keď som sa druhý raz narodila.